ٌٌٌٌٌٌWelcome

تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

هر كامپیوتر از مجموعه ای منابع سخت افزاری و  نرم افزاری استفاده می گردد كه هر یك دارای جایگاه مختص به خود می باشند . سیستم عامل ،‌ مسئولیت مدیریت منابع موجود در یك كامپیوتر را برعهده دارد . مجموعه پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری موجود و نحوه مدیریت آنان توسط سیستم عامل ، میزان مفید بودن و كارآئی یك كامپیوتر را مشخص می نماید. حافظه اصلی ( RAM ) یكی از مهمترین منابع سخت افزاری موجود در كامپیوتر است كه با توجه به نقش محوری آن در اجرای برنامه های كامپیوتری ، همواره در معرض پرسش های فراوانی از جانب كاربران كامپیوتر است. به عنوان نمونه ، شاید این سوال برای شما نیز مطرح شده باشد كه  تاثیر افزایش حافظه اصلی بر سرعت كامپیوتر چیست و در صورت افزایش حافظه اصلی ، آیا كارائی سیستم نیز به همان میزان افزایش خواهد یافت ؟
در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت كه چرا حافظه اصلی دارای یك نقش مهم  و غیرقابل انكار در كارائی سیستم است . ادامه بحث را با در نظر گرفتن دو فرضیه دنبال می نمائیم . اول این كه بر روی كامپیوتر از یكی از نسخه های سیستم عامل ویندوز 2000 ، XP و یا 2003 سی و دو بیتی استفاده می گردد و دوم این كه از یك كامیپوتر مدل جدید با پتانسیل های سخت افزاری مناسب ، استفاده می شود .
هر سیستم عامل  از یك مدل خاص برای مدیریت منبع ارزشمند حافظه اصلی استفاده می نماید . نحوه مدیریت حافظه توسط سیستم عامل ، یكی از شاخص های مهم ارزیابی موفقیت یك سیستم عامل محسوب می گردد . ویندوز نیز به عنوان یك سیستم عامل از این قاعده مستثنی نمی باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات RAM

آخرین مطالب

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 71839
بازدید دیروز : 39156
بازدید هفته : 71839
بازدید ماه : 4412718
بازدید کل : 1584364412
تعداد مطالب : 405
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 718